dinsdag 5 oktober 2010

Modern (on)gemak

Het bijhouden van een Blog vergt enige discipline. Niet zo zeer dat ik een deadline hoeft te halen maar ik probeer mijn publiek regelmatig van actuele informatie te voorzien.  Naast het Blog gebruik ik ook nog mijn Picasa webalbums om het fotomateriaal te plaatsen.


Dit alles zou niet mogelijk zijn zonder een netbook en de daarop aan te sluiten "toeters en bellen". Vanuit de camper is het ook allemaal mogelijk dankzij het draadloos internetten. Om zo'n verbinding in Australië te realiseren heb je het nodige geduld nodig. Kun je in Nederland op iedere hoek een Simcard kopen voor je mobiel en na het kaartje in je Simlock-vrije toestel te hebben geplaatst direct aan de slag. Hier in Australië ga je als onschuldige toerist naar een winkel van een bekende provider en koopt daar een paar pre-paid Simcards en een dongle van : Telstra

Om ze te kunnen kopen moet je je paspoort laten zien, op zich al vreemd voor ons maar als de Australische wet dit nu eenmaal voorschrijft dan heeft discussie met de niet echt geïnteresseerde verkoopster geen enkele zin. Na voor ieder artikel apart het paspoort van mijn schoonmoeder onder de scanner gelegd te hebben konden we dan uiteindelijk na betaling van AUD$ 2,00 per stuk voor de Simcards en AUD$ 89,00 voor de dongle kiezen met welk bedrag we de zojuist aangeschafte Simcards wilden vullen. Doe er nog maar drie keer AUD$ 20,00 bij zodat we kunnen bellen en internetten.

Dan stop je de zojuist aangeschafte Simcards in je mobieltjes en de dongle in je netbook. Het werkt allemaal niet!!!
Eerst dien je de met veel poeha verkregen artikelen nog te activeren via het nummer 1258880. Jullie zien de bui al hangen? Een telefoonstem / computer stuurt je alle kanten op maar niet de goede. Na lang wachten waarbij de meest irritante muziek je gehoor werd ingeslingerd toch uiteindelijk een echt mens aan de lijn die dan je net aangekochte Simcards "online" gaat zetten. He, he de telefoontjes doen het, nu de dongle nog!!

Jullie raden het al, het heeft me bijna twee uur gekost om de dongle ook online te krijgen en dat  hij zijn werk doet is inmiddels ook wel duidelijk. De verkoper en het meisje van de helplijn wisten wel dat Windows 7 en de dongle niet per definitie klikken. Na support level 1 van de helpdesk te hebben bereikt weet ik inmiddels ook waar de schoen wringt.

2 opmerkingen:

  1. Klinkt bekend, gezien in Puerto-Rico ook van alles te koop is rond internet wat je dan met en aan elkaar kan knopen maar of het werkt is dan plan 2.

    Grt Willem.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alex, zo ken ik je weer, de geduld zelve!!
    Ik wen jullie een fantastische tijd toe en ik zal zeker regelmatig je blog bezoeken!
    Veel plezier, grtz, Axel

    BeantwoordenVerwijderen